Who I am


Envis
är det första ord jag kommer på. Enormt enivs. Positivt för att komma någonstans i livet. Negativt när man kör över sig själv för att nå dit man vill.

Penna och papper har ersatts av först skrivmaskin sedan dator, men skrivandet har varit konstant så länge jag kan minnas. Finns inget så befriande som att ge kreativiteten fritt spelrum genom att knacka tangenter. På pennans tid gick det för långsamt att skriva - tack vare datorerna kan numera nedpräntandet matcha tankeflödets framfart.

Indien är ett land som ligger mig varmt om hjärtat. Har varit där tre längre perioder och även studerat språket Hindi på plats uppe i Himalayabergen.

Mitt motto var under många år "A winner never quits, a quitter never wins". Men detta i kombination med ovan nämnda envishet körde in mig i väggen. Numera försöker jag leva efter parollen "Lev idag".


Min vardag
just nu består av att slutföra min C-uppsats, sista steget fram till min fil.kand. i Medie- och kommunikationsvetenskap. Kvällarna ägnas åt dans på gymet, mys med min goa snart ettåriga son och hemmafix av vårt hus tillsammans med min fantastiska norrbagge till make.

Mitt bloggnamn kommer från smeknamnet T-race som en vän myntade under högstadieåren. Namnet kopplar för mig samman dåtid, nutid och en bright framtid.


Detta är del ett i min adventskalender som kommer pågå ända fram till julafton.
Här hittar du listan med alla teman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback