Sommarlov

Igår gick Amadeus sin sista dag på dagis, och idag är således hans första dag på sommarlovet. Minns själv hur magiskt det kändes att ha en hel sommar av ledighet framför sig. Nu gick ju inte jag på dagis utan gick mitt första sommarlov i den bemärkelsen först när jag gick ut ettan, men desto mer efterlängtat var det då.

Nu slutar inte Amadeus inte bara för sommaren, utan för gott, då han till hösten börjar på ett nytt, privat dagis. Vi har stått i kö där ända sedan lillen var ett par månader, och det känns jättebra att vi nu äntligen fått en plats.


Värdelös som jag är med avslut, kan jag trots övertygelsen om att det nya dagiset blir bättre, inte låta bli att känna lite vemod över detta definitiva avsked från ett ställe där Deus spenderat så mycket tid, och där han fått sina första riktiga kompisar. Det ska även sägas att Amadeus, tack vare två dagars vistelse på dagis denna veckan, verkar fått smak på det hela, för idag har han tjatat om att han vill dit igen. Perfekt nu när det är sommarlov... Han som inte velat gå dit på två månader ;)

Nåväl, nu ska vi se till att roa oss själva i sommar. Det kommer säkerligen bli en hel del bus på hemmaplan, då  Amadeus och en av grannpojkarna funnit varann ordentligt och kan vara ute och leka och cykla tillsammans i timtals. Eftersom Teodor också de senaste dagarna (och nätterna) bara sovit och sovit, så har jag plötsligt massor av tid att ta igen sådant jag inte hunnit med, som att blogga. Vi får se hur länge det håller i sig ;)


Kommentarer
Postat av: Moster mima

stooort grattis till första sommarlovet, goa Deus! puss från moster


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback