MamaDeus-tid

 
Häromdagen tog jag med mig Amadeus in till stan för lite tid på tu man hand. Vi köpte leksaker på rean, åt glass i solen, lärde oss om röd och grön gubbe, och studerade tågövergången där bommarna ideligen fälldes ner och upp för att släppa fram passerande tåg.
 
Det är så mysigt att få lite tid bara jag och Amadeus, förr blev det ju mer av den varan, men när tillfälle ges så försöker jag smita iväg en stund ensam med honom. Han är så klok och säger så mycket roligt. Han är så observant och ser folk som har likadana skor som pappa, bemärker varje gång någon cyklar förbi utan cykelhjälm (!) och bevisar att mammas ord i hans värld är lag, när han säger "Mamma titta vad han är busig, han har strumpor i sandalerna, det får man ju inte ha!"
 
Så många fraser att spara i minnet, och så många mysiga stunder att rista i sten långt därinne i hjärtat. ♥♥♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback