Dagens hiss och diss


Bilder: Netxtra.se och skärmdump från Zara.com

Börjar med att dissa. I tron om att äntligen ha hittat ett mjölkfritt pålägg till Deus att variera leverpastejen med, köpte jag för någon vecka sedan hem Eldorados hushållsmedwurst. Det ska sägas att jag, trots att innehållsbeskrivningen inte säger något om mjölkprodukter, var misstänksam. Men lillen fick ändå smaka. Nu, tre dagar senare, önskar jag att jag följt min intuition. Röda prickar på lilla magen och diverse andra (...) tecken visar tydligt att det ändå var mjölk i korven. Funderar på att stämma Eldorado. Åtminstone på ett par paket blöjor, för de går just nu åt som smör...

Så till dagens hiss. Zara, som är min absoluta favoritbutik, verkar av någon anledning inte vilja etablera sig i städer med färre än en halv miljon invånare. Men. Nu har de i alla fall äntligen öppnat upp en svensk webbshop! Bor man då som jag i en mindre stad utan shoppingutbud att tala om, kan denna nyhet förgylla, inte bara dagen, utan flera veckor. Nu vet jag var jag kommer hänga den närmaste tiden. Den enda som eventuellt skulle kunna bli lidande av det hela är plånboken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback