Tidsöverskott!

Utanför fönstret strålar solen från en klarblå himmel. Även om snön fortfarande ligger i högar och termometern visar minus åtta grader så kan man nästan ana lite vårluft. Idag har Amadeus och mamman för första gången varit på babymassage, vilket var jättemysigt! (Minus den lilla olyckan som lätt inträffar när man ligger utan blöja...;) Det är roligt nu när man kan börja ta sig ut lite mer med lillprinsen. Även om han för tillfället är lite småförkyld så försöker vi att varje dag åtminstone komma utanför dörren.

Rutinerna här hemma börjar flyta på bättre och bättre, och de senaste dagarna har Amadeus till och med sovit ett par gånger på dagtid, något som inte hör till vanligheterna. Normalt blir det ca 8-9 timmar på natten (med två matuppehåll) och med tur någon halvtimme på eftermiddagen. Ni kan säkert förstå hur mycket tid man plötsligt tycker att man får när han då sover två eller tre timmar(!) Idag har jag spenderat dessa timmar med att baka farligt goda cookies som nu ligger och svalnar i köket. Lilla klimpen sover fortfarande sött i babysittern och här sitter jag och funderar över om jag ska packa en flyttkartong eller kanske vila ögonen en stund. Nej, en kopp kaffe får det bli. Tillsammans med provsmakning av det nybakade. Måste säga att det där med mammaledighet, det gillar jag skarpt!


Kommentarer
Postat av: Moster

skönt att ni kan börja gå ut mer nu :)

2010-03-03 @ 21:02:19
Postat av: D

Eller hur? Det är bra gott med mammaledighet! Cookisarna ser goda ut, jag bakade också samma (Fridas recept eller hur?) och kunde inte sluta äta...ha ha!

2010-03-04 @ 11:55:52
Postat av: susanna

Å vad skönt Thess att han börjat sova mer! de där timmarna behöver du. det känns alltid (fortfarande) som lyx att få sitta ner med en kopp kaffe när lilleman sover.. mmm...! och så förstås småsnegla på de tunga andetagen och det fridfulla uttrycket... härligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback