Mammakroppen

I takt med att solen tittar fram allt längre stunder på dagarna påminns jag om den stundande badsäsongen. Och om att min kropp definitivt inte är redo för densamma. Någon sa att amningen får kilona att rasa. Visst, för endel kanske det funkar så. Själv står jag kvar på den vikt jag landade på efter första veckans tiokilosras. Och inget verkar hjälpa. Jag promenerar upp för backar med barnvagnen, försöker äta nyttigt, avstår godsaker på vardagarna och hoppas hoppas hoppas. Men vågen säger samma sak varje gång. Tyvärr, ingenting den här veckan heller. Längtar efter att kunna köra gärnet på gymet igen, där vet jag iaf att jag får resultat. Enligt barnmorskan kan jag börja träna lite försiktigt i april. Fram till dess får jag låta jeansen och de slimma topparna ligga oanvända i garderoben. Bara att inse att det är leggings och tunika som gäller ett tag till.

Kommentarer
Postat av: D

Då kan vi bilda klubb nu då, du och jag ;)

2010-03-17 @ 20:21:56
Postat av: Anna

Då är vi alltså tre... :)

Postat av: T

Haha, skönt att veta att man inte är ensam:)

2010-03-18 @ 08:39:43
URL: http://trace.blogg.se/
Postat av: j

Känner igen det där :/

2010-03-18 @ 09:14:04
URL: http://denrosadammtussen.blogg.se/
Postat av: susanna

Vet att det är svårt att hitta hem i sin kropp igen! Leggings och tunika är ju iaf helt moderiktigt nu! (och nästan lite vårigt). Jag trodde nog att man skulle kunna ha sin gamla garderob igen.. Men icke! Brösten får tex inte plats i de gamla tröjorna. Jag är oerhört nöjd att jag tillslut gick och köpte mig ett par dyra amningskläder (Boob) som jag stormtrivdes i. Lycka till med träningen! om inte annat behöver man den för att orka lyfta lillprinsen när han växer :) kramar!

2010-03-21 @ 09:36:51
URL: http://zutankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback