Sommartider

1. Hur spenderar du helst den perfekta sommardagen?
Sol och bad på en strand i Californien, gärna med nån avstickare till närliggande strandpromenad för att njuta av en kall drink på ett trendigt café, shoppa flipflop i nån hip butik och bara ta dagen som den kommer.


Huntington Beach, O.C. California, mars 2008

2. Ditt favoritställe på sommaren?
I solen.


Barcelona, juni 2009, med Olov och Rani utanför la Sagrada Familia

3. Vad lägger du helst på grillen?
Majskolvar som avnjutes med ljummet smör och flingsalt. Svårslaget!

4. Vad har du för planer för årets semester?
En vecka hos svärföräldrarna i Norge och för övrigt hänga en hel del i Kaxis, säkerligen med ett par impulsavstickare till vänner runtom i Sverige.


Austevoll, Norge sommaren 2008

5. Dina bästa sommarfärger?
Korall och guld. Också brunt, såklart :)

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren
Jordgubbar, Gesselåtar och Allsång på Skansen.

7. Bästa sommarminnet från barndomen?

Den årliga sommarveckan på Oknö med familjen Alvgard.


Oknö, midsommar 2008, återupplevde gamla minnen med Alvgard generation yngre

8. Havet, sjön eller poolen?
Poolen. Gillar inte att hur strandsanden torkar ut mina fötter. Låter som ett tiny problem men för mig innebär det oavbrutet smörjande...

9. Vad väljer du i glassbaren?
Anything with a Ben & Jerry's label.


San Diego, mars 2008

10. Vart går din drömsemester?

Maldiverna. Med en "mellanlandning" för lite shopping i New York.


Listan har jag snott av
Smäm.
Hur ser din lista ut? Skriv gärna en kommentar om du också listar din sommar så jag kan kolla in ;)

Kommentarer
Postat av: Miaj

jag har gjort en sommarlista jag med!

Postat av: Trace

Ok, ska kolla!

2010-06-14 @ 13:24:19
URL: http://trace.blogg.se/
Postat av: smäm

skönt med lite sommarkänslor nu när det bara regnar ute :)

2010-06-15 @ 09:55:17
URL: http://smam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback