Ett nytt kapitel

Minns ni när man var liten och lyssnade på en sån där talbok på kassett med tillhörande bok att bläddra i? Med jämna mellanrum hördes ett litet *pling*, och då visste man att det var dags att vända blad. Jag tror att vi nu kommit fram till ett sådant *pling* i Amadeus utveckling.

De senaste veckorna har lilla Deus börjat ta sig fram på egen hand på golvet. Från början gick det ganska långsamt och försiktigt, men för varje dag som gått så har han blivit duktigare och duktigare och nu hasar han sig genom rum efter rum på nolltid. Att man måste ha bättre koll har vi fått erfara på ett inte så trevligt sätt idag när vår lilla älskling föll ner från sängen. Det gick som tur bra, men det ska inte få hända igen. Nu vet vi iaf hur snabb han är. *pling*



Vad gäller maten så är det definitvt nya tider. Smakisarna går utmärkt och vi har nu börjat utöka till större måltider samt hela portioner gröt på kvällen. Gröten är den absoluta favoriten, men lillprinsen gapar glatt åt det mesta som bjuds. Den senaste tidens problem med stopp i magen börjar ge med sig och "systemet" verkar numera fungera som det ska. *pling*



Sedan vi kom till Norge har det även skett en radikal förändring av lillens sömnvanor. Från första dagen här har han sovit i säng(!) Jag tänkte att vi provar väl, men hade vagnen bredvid som backup. Gissa om jag blev förvånad när han bara la sig till rätta och somnade. Utan vagning! Från och till har jag blivit tvungen att ta upp och gunga honom lite i famnen, men vagnen har fått bli stående oanvänd. Känns helt fantastiskt bra. *pling*



Vår lilla älskling, tänk vad mycket glädje du ger oss och hur solen ständigt lyser på oss sedan du kom. Älskar dig mer och mer för varje dag .

"Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter. Min lycka är din, din lycka är min, och gråten är min när du gråter."  /Nils Ferlin


Kommentarer
Postat av: Jensan

Lilleman haller pa a bli stor!! Harliga tider. Han verkar vara en mycket godmodig liten man! :)

2010-07-28 @ 22:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback