I mitt huvud

Jag är en känslomänniska. Från topp till tå och så även i huvudet. Den sinnesstämning jag befinner mig i definierar mig i just den stunden. Det jag känner är min verklighet och att se förbi känslorna är för mig extremt svårt. Därför är mitt liv lite av en berg-och-dal-bana. Om än svårt för min omgivning så ändå inte nödvändigtvis negativt. Livet blir i högsta grad spännande och jag är sällan likgiltig.

En följd av dessa många skiftningar kan vara att det tidvis stormar i huvudet. Ibland kan det kännas som ett enda stort trassel i skallen där jag inte vet vilken tråd jag ska dra i först. Kanske är det röran i huvudet som gör att jag helst vill ha ordning runtomkring mig, för att väga upp lite grann :P

Nu ska det sägas att det som rör sig där uppe oftast inte handlar om stora livsavgörande beslut utan mest en massa nothings, små detaljer som jag absolut inte vill bli av med, utan som förgyller mitt liv varje dag.

Kanske är det därför jag är så fäst vid Lorelai i Gilmore Girls. Hon verkar ha det lika rörigt i huvudet som jag...




Detta är del arton i min adventskalender som kommer pågå ända fram till julafton. 
Här hittar du listan med alla teman.

Kommentarer
Postat av: D

Lorelai! Lovely!

2010-12-23 @ 10:41:20
Postat av: Hanna

E likadan som du! Ibland är det plågsamt det där me själen och berg-och-dal-banan, men det är ju faktiskt ganska kul att man är föränderlig:-)

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback