Pyret, framför allt!

Efter massa velande, flera sömnlösa nätter och en hel del tårar har jag tagit mitt beslut. (Inser nu att det där låter som om det hela handlade om liv och död, men med sprutande hormoner kan även små vägskäl bli till väldiga berg man måste bestiga.) Ni som känner mig vet att jag har en enorm viljekraft och att jag kan pusha mig igenom det mesta för att nå mina mål. Men historien har visat att priset för detta ibland blir alldeles för högt, och när jag nu inte längre bara har mig själv att tänka på, så måste jag bromsa.

Målet var i det här fallet att bli klar med utbildningen innan Pyret föds. Ett mål som jag haft länge länge och som jag aldrig trott jag skulle rubba på. Kanske är det mognad som kommit av erfarenhet, kanske rädsla över att hamna i träsket igen. Det spelar egentligen inte någon roll vad som fick mig hit, men nu när jag äntligen bestämt mig för att hoppa över C-uppsatsen och satsa helhjärtat på mig själv, min lilla familj, och förberedelser för Pyrets ankomst, känns det nästan oförskämt bra! Den lilla känslan av misslyckande som vill gnaga sig kvar därinne utplånas mer och mer för varje dag, och lyckan över att snart ha tid att köpa babykläder, gå profylaxkurs, fylla frysen med bullar, och bara vara, är total.

Plötsligt återstår bara en ynka liten femveckorskurs av skolan för den här gången!
I'll be back, men just nu är det Pyret, framför allt!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Åh, vilken mysig liten mage du fått raring=) och ett bra beslut tycker jag, men det visste du ju redan;)

Postat av: D

Ingeting i världen är viktigare än detta lilla barn och det är klart att mamma (och pappa för all del) ska må bra. Ibland får man fatta svåra beslut, ibland är det lätta.

Njut av att kunna förbereda dig, boa, vila och må bra. När nästa barn ligger i magen kommer ruljansen redan vara i full gång. Jag har inte läst en rad om graviditet eller barnafödande denna gång. Det finns liksom inte tid...men magen växer och det med besked. Mysigt men trångt i byxlinningen nu. Puh! Kram

2009-09-23 @ 20:25:14
Postat av: D

By the way...härligt med mage va? Du ser så fin ut!

2009-09-23 @ 20:26:00
Postat av: Louise

Låter som du fattat ett väldigt bra beslut. =)

2009-09-24 @ 08:35:54
URL: http://liloo.blogg.se/
Postat av: susanna

Det är du värd Thess! Klokt beslut! Det är ju så olika hur man känner sig som gravid. Men är man trött SKA man vila. det har du igen sen när pyret kommer! jätteviktigt att man får tid att tänka på det stora som ska hända också! det ÄR ju helt ofattbart!

stolt över dig som lyckades ta det här beslutet! KRAM

2009-09-30 @ 11:09:11
URL: http://zutankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback