Trettiofyra veckor i magen

  • Idag är det bara 39 dagar kvar till BF - verkligheten som mamma känns ofattbart nära nu. Tanken på att det faktiskt skulle kunna sätta igång när som helst får mig att önska att det dröjer åtminstone några veckor till innan Pyret bestämmer sig för att komma ut...
  • Veckorna går så fort och jag känner att jag fortfarande har en del jag vill hinna med innan det är dags. Idag har jag tagit fram en lista på vad som bör packas ner i BB-väskan, skrivit en inköpslista över diverse saker som behövs till bebben och jag planerar en Ullaredtur för att inhandla en del småplock. Har också hittat en psykoprofylaxkurs (läs: andning och avslappning under förlossningen) som jag tänkte ta mig igenom - allt för att förbereda för det maratonlopp som väntar...;)
  • Det märks att det börjar bli trångt inne i magen. Sparkarna känns hårdare och tydligare och mer riktade mot revbenen;) Ibland kan jag till och med känna en liten fot genom magen - helt otrolig känsla! Jag märker att parveln där inne har en ganska tydlig dygnsrytm och att h*n är och förblir en livlig liten krabat.
  • Klädutbudet minskar för varje dag som går. Längtar efter ett par snygga jeans, höga klackar och en top som sitter sådär löst och ledigt...
  • Kroppen samlar vatten och jag svullnar upp, i synnerhet på kvällarna. Igår var ena sidan av överläppen större än den andra...nice. Har också börjat få halsbränna på kvällarna - tror jag får dra ner på mängden clementiner jag stoppar i mig.
  • Den jullängtan som för mig vanligtvis infinner sig oktober, lyser hittills med sin frånvaro. Antar att jag helt enkelt har annat att fundera på :)

Kommentarer
Postat av: Miaj

Snaaart blir jag moster! :D<3

Postat av: Anna

Hej! Såå kul att du ska bli mamma! Det är underbart att bära, föda och leva med barn! Njut av sista delen av graviditeten, nu kan jag nästan sakna den mysiga känslan av att ha ett litet liv i magen. Men, det blir bara bättre och bättre!! Kram, Anna

2009-11-18 @ 11:06:20
URL: http://annisense.blogspot.com
Postat av: Anja

What, are you pregnant or something? ;) Du kommer bli en grym mamma tror jag =)

2009-11-19 @ 00:53:52
URL: http://anjakallstedt.blogg.se/
Postat av: D

Åh, det är verkligen en bebis på gång. Så många tecken och känslor på en och samma gång. Du verkar ju vara väl förberedd och bebisen pågod väg. Ska bli så spännande och se vad det är för en liten människa du har där inne. Kram =)

2009-11-20 @ 20:23:45
Postat av: susanna

Tänk Thess! Vad spännande! Det faktiskt suger i magen hos mig av spänning när jag ser en höggravid kvinna som ser fram emot sitt efterlängtade lilla liv! jag liksom återupplever den tiden! visst, pluffsigt av vattenansamling och lite svårare att ta sig fram ibland.. men å, så mysigt med små sparkar och fötter! (sen kommer sparkarna på dina ben och armar.. snart...)



Profylax är kanon. Jag var lite lat så jag började öva typ två veckor före BF och hade mycket mycket mycket nytta av det. Även av olika ryggmassageövningar, om ni får lära er det! om smärtan sätter sig i ryggen är det guld värt att få maken att trycka tillbaka. wow vilka spännande dagar ni har framför er! följer er med spänning!!! KRAM

2009-11-21 @ 22:06:24
URL: http://zutankar.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Mmm finns inget som stödstrumpor ;) Det kan vara skillnaden på himmel och helvete de sista sega veckorna :D Du ser då ut att må fint iaf, lycka till!!! :D

2009-11-24 @ 14:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback