Höst ute, styling inne, förväntan i hjärta, bebis i sinne.

Sommarens oändliga jobbveckor är slut, och med gårdagens skolstart infann sig även höstluften och längtan efter halsdukar och sprakande färger. Att butikerna nu börjar fylla på med säsongsnyheter hjälper definitivt, just när magen börjar bli för stor för min garderob.

Pyret där inne växer och verkar må bra, åtminstone att döma av de rörelser jag numera känner av i magen varje kväll när jag gått och lagt mig. Märklig känsla, men otroligt mysigt och spännande. Graviditeten har passerat halva tiden, och jag är redan i vecka 21. Känslan av overklighet är fortfarande ganska stor, men den ger sakta med sig dag för dag. Har börjat spana lite smått på barnvagnar och namnfunderingarna pågår nästan ständigt.

Mitt i allt spännande som väntar framöver försöker jag fokusera på en intensiv plugghöst. Har planerat en extrakurs i företagsekonomi förutom den ordinarie forskningsmetodiken och den stundande C-uppsatsen. Eftersom jag är lite tröttare än vanligt får vi se hur det går, men ett försök kan ju inte skada.

De planer vi under ett par månader haft på att köpa hus har blivit framskjutna ett tag. Det kändes helt enkelt som för mycket omställningar just nu. Dessutom trivs vi alltför bra i lägenheten för att vilja lämna den nu när den är iordninggjord och fin. Imorgon kommer dock vår mäklare och fotar lägenheten (för framtida försäljning) så idag ska det stylas och fixas. Lovar att återkomma med bilder.

Fin, solig sensommardag idag - ut och njut!

Kommentarer
Postat av: Jemima

tänk att redan halva tiden har gått! :)

kram! :D <3

Postat av: D

Vad spännande allt låter! Rolig styling, bebisrörelser, bara halva tiden kvar, barnvagnsspaning...mmmmm....så gott!

2009-08-18 @ 20:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback