To much sweet...

Jag var på väg hem från stan och skulle bara köpa en banan. På godisbutiken. Smart drag, Therese. Visst fick jag min banan. Men en rejäl godispåse blev det också. När jag sedan kom hem och skulle ställa in påsen i skafferiet, märkte jag att där redan stod två välfyllda gottispåsar... Sötsuget har bitit tag i mig. Rejält. Jag som normalt kan vara väldigt ståndaktig och promt säga nej, har plötsligt blivit som besatt. Jag proppar i mig frukt, juice, russin och nötter. Men inget hjälper. Det är som om Pyret kräver sitt godis. Och så länge det är fredag, eller lördag för all del, kan det väl vara okej. Men det blir mycket powerwalk för mamman om det här fortsätter...


Kommentarer
Postat av: Jemima

ajdå.. jobbigt med sötsug!

Postat av: D

Suck...ja jag vet. Känner igen mig. Något som aldrig hänt mig förrut är dock att om jag köper godis, så måste jag nu äta upp allt ihop på samma dag. Det går liksom inte att sluta äta salta jättar och turkisk peppar.

Vet du vad som är väldigt gott (...och DYRT)???

Sånt där naturgodis! Ah, olika nötsorter doppade i yoghurt eller choklad. Nästan himmelskt!

2009-08-21 @ 21:56:23
Postat av: Babysessan

Hej

Tack för fina ord.

Vet hur det är med sötsuget. Försök äta mer nötter än juice, frukt och russin. Juice, frukt och russin är söta i sig och kan öka sötbehovet. Det är dock något svårt att hålla sig ifrån dem. Ett tips är att ha skurna morötter i vatten i kylen, så fort du känner hunger ta en sådan. Det fungerade för mig. Håll ut.

Ha en fin kväll

Kram

2009-08-22 @ 18:43:23
URL: http://babysessan.blogspot.com/
Postat av: Anja

Låter som en vanlig kväll för mig ;)

2009-08-22 @ 22:59:13
URL: http://anjakallstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback