Värdefull plast

Jag är nog med i alla kundklubbar som finns tror jag. Vidar är inget stort fan av alla klubbroschyrer med reklam och erbjudanden som tack vare mitt medlemskap titt som tätt dimper ner i lådan. Det ska väl sägas att jag inte är särskilt aktiv i många, eftersom korten inte får plats i plånboken. "-Har du klubbkort?" "-Ja, hemma."

Nåväl. Några av de små plastkorten används dock flitigt. Men det var nog inte förrän idag som jag insåg hur flitigt.
Med dagens post kom clubkuponger från H&M på 150:- och från Åhléns på 50:-. Trevligt, javisst. Vad som skrämmer mig lite är storleken på den summa som ligger bakom dessa "trogen-kund-belöningar". Tydligen har jag handlat på H&M för, hmm..låt oss säga..en hel del under året som gått. Jag som sagt att jag ska sluta. Köpa slit-och-släng-kläder alltså. Tydligen blev jag beroende under min tid som anställd. Och vad gör väl det. Kläderna håller ju vanligtvis iaf tills jag tröttnat på dem och vill köpa nya, och det är väl det som är det viktiga. Dessutom måste jag ju gå dit nu när jag har kuponger att förbruka...

Kommentarer
Postat av: Louise

Sitter i den sistsen (som nybliven fru) att alla kort måste bytas ut, pga namnbyte. Då inser man också hur galet mycket kort man har. =)

Postat av: D

Jepp...kort i mängder och egentligen tjänar man inte så mycket på att ha dem. Trots glädjen i att få en bonuscheck, då vinner affären som får mig att handla mer. I-världsbekymmer!

2008-10-16 @ 23:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback