Pinsamt, JP!

När man flyttar till en ny stad försöker man så snart som möjligt göra sig hemmastadd. Ett sätt är att hålla någorlunda koll på vad som händer i stan. Lokaltidningen erbjuder ett ypperligt sätt att göra detta. Här i Jönköping heter den Jönköpingsposten, eller JP i gemene mun. 

Vi beslöt oss för att prova på papperstidningen ett par veckor, men valde sedan att inte fortsätta prenumerationen då varken jag eller Vidar tar oss tid att läsa den varje dag. När vi nu bott här ett drygt halvår tänkte jag uppdatera mig lite på vad som händer, så jag knappar in mig på internet för att kika på nätversionen. Vad hittar jag? Ingenting. Absolut ingenting. Ingen nätversion, inget artikelsök, inga headlines, ingenting. Ja, förutom "kundservice på nätet". 

Efter lite efterforskningar har jag nu fått veta att tidningens hemsida tydligen är nystartad. Fram till förra året tyckte man sig inte behöva ens något hem på Internet(!) Därav bör hemsidan ses som ett väldigt kliv i utvecklingen.  Någon nätversion av tidningen är det tydligen inte tal om. Det tycker man sig inte behöva.
Vänta nu: Var det Sverige vi bodde i? Var det en offentlig tidning vi talade om? Och var det 2008 som just inleddes, eller gick vi plötsligt 10 år bakåt i tiden?...


Kommentarer
Postat av: emma

www.jnytt.se är din räddning :)

Postat av: T

Tack Emma! I'll check it out.

2008-01-08 @ 10:35:52
URL: http://www.trace.blogg.se
Postat av: D

Vart tog du vägen? Ditt bloggande har bidragit till mitt eget bloggberoende...två dagar utan inlägg. Har du fastnat ute i friska luften?
=)

2008-01-10 @ 16:32:29
Postat av: zammy

What!!?? Är det sant, riktigt illa. Att man inte köpte jp.se o jönkopingsposten.se, hade man kunnat sälja dyrt nu...

Vi ses i helgen!!

Kram

2008-01-10 @ 22:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback