Chocolate Therapy

image466
Vi ska producera en reklamkampanj (i träningssyfte) i skolan. Vår grupp har valt att "promota" den fantastiska Ben & Jerry's ice cream. Efter att ha suttit och letat bilder på de olika smakerna fastnade jag och Frida med blicken på den fantastiska Chocolate Therapy. Beskrivningen låter : "Chocolate ice cream with chocolate cookies and swirls of chocolate pudding ice cream." That kind of stayed with me och på vägen hem på bussen satt jag och tyckte synd om mig själv över att jag måste tillbaks till skolan en gång till idag (medieträningskursen). Så jag började intala mig att jag var i stort behov av lite välsmakande terapi och övervägde starkt om jag inte ändå skulle ta en sväng förbi butiken... Ja, ni förstår.

Men när jag sitter där och tänker får jag syn på en skylt ovanför bussens vindruta. Mitt emellan "Rökning förbjuden" och "Samtal med föraren under färd förbjuden" så fick jag mitt svar: "Ät ej korv eller glass". Så enkelt var det. Lättövertalad som jag är tog jag det som ett tecken och bestämde mig för att låta bli. Men, att titta kostar ju inga kalorier...
Se själva.

Kommentarer
Postat av: D

MY GOODNESS vad sugen jag blev! Tess, det borde vara förbjudet att publicera sånna bilder på bloggen. Jag som håller på att bygga upp min motivation till att sluta med socker. Jag som är extremt sockerberoende behöver en radikal förändring, men efter två dagars försök att sluta med socker och efter att ha försökt tömma köket på allt vad sötsaker är, lyckades jag hitta en bit blockchoklad idag. Jag kunde inte hjälpa det Tess, jag var tvungen kasta i mig chokladen. Jag tror jag behöver HJÄLP!?

2008-02-07 @ 23:06:04
Postat av: David

Mm den e good äter den ofta på arlanda.. men de e mest på sommaren

2008-02-09 @ 01:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback