Juleklem

Sitter framfør brasan med laptopen i knæt. Julgranen ær pyntad med norska flaggor, de traditionella julkakorna ær framdukade på køksbænken, små skålar med farligt goda snacks har radats upp på diverse små bord och hyllor. Min kæra sitter, snarare halvligger, bredvid mig i soffan. Det enda som hørs i huset ær ljudet av elden som sprakar, och utanfør glasdørrarna breder det stora havet ut sig. Førsta julen i Austevoll. Om ett par timmar kommer resten av storfamiljen hit, men just nu ær det bara Vidar och jag. Måste erkænna att de senaste veckornas stoj och stohej sitter kvar i kroppen och gør mig lite rastløs. Men, några dagar hær ute på øn brukar mota bort myrorna i benen, och snart ær avkopplingen total. 

Jag hoppas er jul blir lika varm, skøn och avkopplande som min. Ønskar er alla en hærlig høgtid, och uppmuntrar er samtidigt att tænka på de som har det svårt. Røda korsets kramkampanj ær en bra initiativ væl vært att stødja. 


Kommentarer
Postat av: Sis

GOD JUL TRACE!

Postat av: D & E & N

GOD JUL på er! Hoppas att ni får en underbar jul i Norge. Med den mysfaktorn du beskriver så blir det säkerligen alldeles ljuvligt! Njut av hallonsaft och lamm (eller vad det nu var man åt i Norge på julen). Massor av hälsningar från oss tre.

2008-12-23 @ 21:28:13
Postat av: SMAM

god jul!

2008-12-26 @ 00:45:17
URL: http://smam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback