Plum


image191
Idag är det den första september (grattis på namnsdagen Samuel)
och i och med detta är hösten här (har jag bestämt).

Vid den här tiden på året längtar jag alltid efter färgade löv, mysiga halsdukar, varma polotröjor och te framför braskaminen...(som för övrigt hemma hos oss är icke-existerande. Får köpa en sån där DVD med sprakande eld att använda som kanske dåligt, men ändå, substitut tills vidare.)


Idag har även första plommonet från vårt plommonträd i trädgården plockats. Och, det blev fler än ett, kan jag säga... Riktigt mumsiga var de!! Härligt att få njuta av lite skörd från alla dessa trädgårdssysslor...

Plommon är förresten också höstens färg - iaf i min garderob ;-)

 

Kommentarer
Postat av: Jemima

mums med plommon!

Postat av: Jemima

tack så mkt! vad glad jag blir! du är också jätteduktig! love u. puss. /mumma

2007-09-04 @ 18:08:13
URL: http://miaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback