I välgörenhetens namn

Tror knappast att någon missat Gert Fylkings uppmaning till kvinnor image222
att på Medborgarplatsen igår blotta sig och  visa brösten. Fem kronor per blottat bröst ska gå direkt till Rosabandetinsamlingen. Fylking menar att "Kopplingen mellan att visa brösten och rosabandetkampanjen är tydlig - det är ju brösten det handlar om." Att han själv gärna står bredvid och ser på glömde han säga. Och att han får lite efterlängtad extra publicitet är säkert. Att han totalt stupar i mina och andra kvinnors ögon verkar han inte fatta.

Hur man som kvinna kan ställa upp på detta är mig helt ofattbart. Tio spänn för att blotta sig... För Robban Aschberg, dessutom. "Men det är ju för en god sak", skulle dessa kvinnor säkerligen försvara sig med. Mitt omedelbara gensvar blir då - varför inte sälja sex och ge pengarna till välgörenhet?...
Det finns faktiskt gränser, och på Medis igår skedde ett enligt mig ordentligt övertramp.

Under insamlingen till förmån för forskning kring prostatacancer uppmanades män runtom i landet att odla mustasch. Vi kvinnor uppmanas att blotta oss. Någon mer än jag som ser det absurda i det hela?!

Själv bär jag stolt det rosa bandet på min jacka och talar gärna om vikten av att samla in pengar för ett syfte som detta. Men, min integritet säljer jag aldrig! Den är värd så mycket mer än alla pengar i världen. Hur välgörande de än må vara.

Kommentarer
Postat av: Dèsirée

Jag håller med dig Tess! Kunde inte ha sagt det bättre själv!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback