De första ljuva åren

Så kan då ännu ett levnadsår läggas till handlingarna.

Tycker de kommer oftare nuförtiden, de där årsdagarna. Märkligt. Men, å andra sidan så har jag ett arbete som får mig att känna mig ung. Eller rättare sagt arbetskamrater. Här på kontoret vimlar det nämligen av 60plusare som ideligen påminner mig om att jag faktiskt inte förstår så mycket, bara för att mina årsringar är så få till antalet.

Äsch. Jag vet bättre. Folk säger att man blir visare med åren men ibland när jag ser på de som kallar mig "lilla du" och som levt större delen av sina liv så undrar jag...
I så fall är jag lyckligt ovetandes om min okunskap och blåögdhet. Who cares? Jag är tjugosju, lycklig, glad i att leva och har, om man får tro på vad folk säger, de bästa åren framför mig.

Hurra för årsringarna! Må de bli många.

63536-83

Kommentarer
Postat av: Kristin og Roger

Hallo. Grattis med dagen!! K + R

2007-02-08 @ 20:19:09
Postat av: Trace

Thanks!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback