Tårfyllt

Min älskade Mischa är som bekant väldigt nyfiken. Den här gången har det varit julgranen med tillhörande pynt som varit mest intressant. Så intressant att hon lyckats äta upp en hel två/tre-decimeters glitterbit igår på dagen. Efter några timmar började hon spy och jag såg tydligt på henne att något var fel.
Ringde veterinären som rekommenderade oss att åka direkt till djursjukhuset, vilket vi gjorde. Där fick stackars älsklingen gå igenom alltifrån ultraljud och röntgen till att bli nerdrogad av lugnande i förhoppning om att glitterbiten skulle komma upp... När hon stapplade omkring på golvet i undersökningsrummet med svansen släpandes efter sig kunde jag inte hålla tårarna borta.

Envis som hon är kände hon inte alls för att kräkas så efter två-tre timmar fick vi bara åka hem - utan att egentligen veta något mer än att man inte kunde hitta glitterbiten varken i magsäck eller i tarmarna. 
Just nu väntar jag bara på att hon ska göra något på lådan, så jag vet att glitterbiten inte stoppat upp något. Helt säkert kan vi inte veta förrän om några dagar sa doktorn. Om den satt sig på tvären därinne någonstans är det svårt att göra något. Så just nu bara jag ber till Gud och gråter omvartannat. Vet inte vad jag skulle göra om jag förlorade min älskling...

Kommentarer
Postat av: Mamma & syster

Från mamma: Hoppas allt blir bra! Vi ringer varann.
Från Jemima: Stackare! Ska också be. Kram.

Postat av: Miriam

Åh, hoppas det blir bra! Tänker på din lilla familj, hörs av snart!!! Kram kram!

2007-12-13 @ 17:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback