Släppa taget...

...kan vara nog så svårt. Trots att jag bara jobbat här på HSB sedan augusti så har jag ändå hunnit strukturera om en del och iaf satt igång en effektivisering av arbetet. Men det är lång väg kvar, och nu, med bara 6 veckor kvar på jobbet, börjar jag inse att jag inte kommer hinna klart med allt jag planerat.
Därmed blir det desto viktigare vem som ska ta över och efterträda mig. Man vill ju inte släppa månader av hårt arbete i händerna på vem som helst...
image99
Önskan om en efterträdare som kan bära förändringens fackla vidare fick mig att tänka på en vän som länge gått arbetslös och som skulle passa som hand i handske för jobbet. Hon blev eld och lågor, lämnade in CV och väntade...och väntade... Hörde ingenting. En efter en kom på intervju, men ingen verkade ens i närheten lika kompetent som fröken P. (hmmm...partisk?)
Nåja, envis som jag är och irriterad som jag blir när det inte går som jag vill, klev jag in till bossen och uttryckte min förvåning över hur en person som fröken P kunde ratas. Han tog tydligen mina ord på allvar för igår blev hon hitkallad. Nu väntar vi bara med spänning på domen.

Nog för att jag kommer ha svårt att släppa i vilket fall, men med fröken P på plats kan jag åtminstone hålla mig informerad och kanske tom kunna fortsätta påverka lite grann.
Kontrollfreak, jag? Nää då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback