Arbetslös

Sitter och försöker uppdatera mitt CV. Det var ett tag sen sist. Hade inte trott det skulle behöva göras så snart igen, men nu sitter man här.
Inte kul å bli arbetslös. Grrr. Hur ska man formulera sig denna gång? Övertyga alla att JAG är den bästa för detta jobb, att JAG är den de söker och att JAG är just en sån person som de aldrig skulle bli missnöjda med.
Har skrivit om och redigerat och deleatat och hållt på och ändå är dokumentet bara fullt av klychor. Usch.
Kanske man bara ska skippa att skriva massa smör om sig själv och bara låta vänner, kollegor och chefer fälla korta kommentarer?

Suck och stön...

Kommentarer
Postat av: Frida

Ha ha ha.. ja det vore ju en hur schysst idé som helst att låta andra komma med bra kommentarer.
Åå va jobbigt att du måste skriva jobbansökan igen. Det är verkligen hur svårt som helst. Vart kommer alla klyschor ifrån? Det måste ju vara ganska "kul" att läsa allas ansökningar där breven är fulla av klyschor. Om du kommer på hur man ska formulera nåt unikt i brevet så tipsa gärna ;)
Mitt tips till dig är att ta fram dina tre starkaste sidor och smaska på någon bra inledning typ värsta copywriter-meningen om dig själv. Reklam - sälj sälj sälj. Hm, skulle va kul att testa. Kanske blir jätte patetiskt. Jag vill prova. Ska nog också skriva en ansökan och skicka till nåt trevligt företag.

Postat av: Tres

Så du e oxå sugen på nåt nytt? Ja man får bara försöka va positiv.

Tack för tipset iaf. Ska försöka smaska till det:) Förstår att du läst endel copy-böcker? Då är ju du värsta pro nu då.
Copyskrivande pärlfrossande layoutare *smile*

2006-04-26 @ 16:39:51
URL: http://trace.blogg.se
Postat av: Din mann

Cv...hva er det ?

2006-04-27 @ 21:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback