Dagen efter

 
Igår och idag har varit lite dagen efter för oss här hemma. I söndags hade vi barnvälsignelse för vår minsta prins, och det har varit en hel del fixande inför detta de senaste veckorna. Fler bilder från dagen kommer lite senare, men välsignelsen blev i alla fall väldigt lyckad och minnesvärd.
 
Eftersom Amadeus visade sig ha över 39 graders feber i söndags när vi kom hem från kyrkan, så spenderade vi gårdagen mestadels i soffan, med en liten avstickare för en cykeltur i solen. Idag när vi skulle iväg till dagis, verkade han inte speciellt sugen. Men feberfri var han, och eftersom det var fotograferingsdag idag, så pallrade vi oss ändå iväg. Efter lite lirkande gick Deus med på att ställa upp sig på gruppbilden OM mamma fanns inom synhåll. När han sedan kommit igång och leka, så var det okej att låta mamma åka hem en sväng. Det är lite svårt det där med hur mycket man ska pusha honom. Jag är väldigt noga med att han ska vara på dagis för sin egen skull, för att han vill. Men ibland behöver han en liten knuff i rätt riktning, för när han väl är på plats så är det ju faktiskt ganska roligt :) Försöker följa magkänslan och få honom att känna sig trygg i att det faktiskt är upp till honom hur han vill göra. Ibland blir vi hemma allihop, och ibland är jag med honom en stund på dagis för att han ska komma igång med leken innan jag får lämna.
 
Nu sover lilleman, som för övrigt har första tanden på gång. Ja, denna gången vet jag att det är på riktigt, för jag känner tydligt en liten spets som är på väg att tränga igenom. Som vanligt vid tandsprickning är sömnen lite sisådär, det har blivit en del matande nattetid på sistone, men han brukar ta igen lite sömn på dagen istället. Jag tänkte ta tillfället i akt att stänga ögonen en stund jag också, innan vi promenerar iväg för att hämta storebror. Får se om jag lyckas. Det brukar ju alltid finnas så mycket annat man vill "passa på" att göra... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback