At the office



Sitter på kontoret och fixar lite med en broschyr som behöver bli färdig denna veckan. Ska strax stänga ner för dagen och åka för att köpa sommarpresenter till fröknarna på Amadeus dagis. Ikväll blir det sommarfest ute på dagisgården med picknick och utklädning för barnen. Amadeus kommer att vara urgullig, ska inte avslöja än vad han ska klä ut sig till, men jag lovar att ta bilder och visa senare.

Har varit lite småirriterad över vissa saker på jobbet på sistone. Ska inte gå in på några detaljer, men det där med könsroller kan verkligen göra mig tokig. Kan inte förstå hur djupt rotat detta egentligen sitter i folk, ibland får jag bita mig i tungan både en och två gånger för att inte explodera. Vet av erfarenhet att en sådan reaktion bara förvärrar, och att det bästa är att försöka påverka utvecklingen successivt och långsiktigt, så jag försöker vara vis :)

Som ni ser har jag den bästa remindern om vad som är viktigt i livet precis bredvid dataskärmen. Att se lillprinsens leende och glittrande ögon sätter verkligen saker i perspektiv och får mig att fokusera på rätt saker - det som lyfter upp och gör livet värt att leva!

Kommentarer
Postat av: DT

De är bra ge gubbarna en spark i baken det kan nog behövas. :)

2012-05-31 @ 14:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback