Glädjande besked!



Precis hemkomna från öppna förskolans sommaravslutning, där vi fick både glass och ballonger. Vi hänger där ibland på måndagarna då jag är ledig. Riktigt mysigt, även för oss föräldrar som får chansen att språka lite medan barnen roar sig.

Måste också berätta att jag har vunnit mitt krig mot kommunen! I torsdags morse blev jag uppringd av rektorn som meddelade att både Amadeus och hans kompis som är född en dag senare får stanna kvar på sin dagisavdelning ytterligare ett tag. Detta efter att jag hotat gå vidare till både utbildningsnämnden och till media. Jag hade såklart helst velat ha honom kvar terminen ut, men detta känns ändå bra, varje dag räknas! Dessutom börjar en tanke forma sig om hur vi ska lösa det hela när den dagen kommer då han måste lämna avdelningen. Jag tror det här kommer att bli riktigt bra tillslut.

Skönt också att veta att det faktiskt går att påverka, att inget är skrivet i sten, och att det lönar sig att inte ge upp. Ett tips till alla er föräldrar som känner er missnöjda med er barnomsorg. Lyssna på magkänslan och agera på det.
Ni vet vad som är bäst för era barn!!

Kommentarer
Postat av: Smäm

Skönt att dom gav med sig! :)

Postat av: Anette

TOPPEN GUMMAN!

2012-06-11 @ 14:21:34
Postat av: DT

Härligt :)

2012-06-11 @ 15:28:39
Postat av: Erika

Vad härligt det måste kännas!



Kram o trevlig kväll

2012-06-11 @ 22:20:52
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback