Fixa och dona



Torsdag morgon och en molande huvudvärk börjar smyga sig från axlarna och uppåt. Säkert min comeback på gymet som ligger bakom, axelträning brukar för min del resultera i huvudvärk. Nåväl. Amadeus är på dagis och jag har skrivit fixardag på denna torsdag i min almanacka. Behöver få ordning på alla papper som ska in till a-kassan, förbereda lördagens inköp på Ullared och ta vara på trädgårdens överflöd av plommon. Var ute och plockade ner ett gäng nu på morgonen, och man kan inte säga annat än att egen frukt smakar bäst. Är inne på mitt femte plommon för dagen...

Gårdagens intervju gick jättebra. Jag och företagets upphovsman hade ett långt och intressant samtal som gav mig en större inblick i verksamheten och en bättre bild av vad det är för person han söker. Vi kände nog båda två att jag besitter den kreativitet och det driv som han efterfrågar, och det fanns många positiva aspekter vad gäller arbetstid och andra förmåner. Men när vi skildes åt bestämde vi ändå att vi skulle fundera lite på varsitt håll. Det finns vissa saker som jag känner mig osäker över, och jag tror inte att vi till hundra procent kan ge varandra det vi söker. Men vi ska höras om ett par veckor så får vi se vart det hela leder. Oavsett så känns det skönt att vara igång med intervjuandet och att få lite positiv feedback på sin kompetens och sina idéer.

Måste också passa på att tacka för all er uppbackning, känner mig lyckligt lottad över att ha så fina läsare. Nu ska jag sätta igång dagen med min andra kopp kaffe. Hoppas solen lyser på er!

Kommentarer
Postat av: Smäm

Lyx med egna plommon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback