Fredagsäventyr och bloggpaus



Precis haft ett litet äventyr här hemma.
Skapat lite fredagsspänning i grannskapet genom att halvt hysterisk springa ut och samla frivilliga till att fånga en näbbmus som en viss lurvboll kom insläpandes med för en stund sedan. Jag är hopplös när det gäller möss. Upp på en stol omedelbums. Sen står jag där tills den är borta. Stackars Amadeus blev nog lite rädd och undrade vad mamma höll på med. En av de manliga grannarna lyckades i alla fall efter en nätt liten springtur genom huset så småningom få tag i den lilla skräckspridaren. Lurvbollen har numera utegångsförbud tills Husband kommer hem.

Ja, det kanske ska tilläggas att jag vanligtvis anlitar min ständigt orädda make till liknande uppdrag, men han har åkt söderut över helgen. Jag och Amadeus körde honom till flygplatsen i morse. På vägen hem stannade vi till på ett badland i Norrköping. Det var ett tag sedan lillen fick bada i en större balja än den här hemma, och oj vad det var populärt. Jag kan säga så mycket, att rädd för vatten är han i alla fall inte.

Nu ska vi ha lite fredagsmys innan det är läggdags för Deus. Blir nog Musses klubbhus och lite glass framför brasan nere i källaren. I samband med detta inlägg tänkte jag också trycka på pausknappen ett tag. Ta ett litet break från bloggvärlden till förmån för en del andra projekt. Men jag kommer tillbaka. Var så säker. Ta hand om er så länge så hörs vi snart igen.

Kommentarer
Postat av: smäm

Trevlig paus!

Postat av: M*

Ville bara önska dig en trevlig helg :)!

2011-09-17 @ 03:39:49
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Frida

Usch möss är inte trevligt att ha i huset ;)

Va spännande med dina projekt. Ha en skön bloggpaus.

2011-09-17 @ 20:42:00
URL: http://frippan.blogg.se/
Postat av: mamma Yvonne

Tur att det finns snälla grannar. jag gillar inte heller möss.Inomhus.

Ha det så gott.Kram

2011-09-18 @ 18:52:59
Postat av: M*

- :)!

2011-09-20 @ 01:58:32
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Augustifamiljen

Gör du rätt i, ganska skönt med paus även om man som jag bara viiilll skriva av sig :)

2011-09-29 @ 12:45:25
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback