Virus och hemmalek



Som ni säkert märkt går bloggen lite på sparlåga. Sjukdomarna har avlöst varandra ett tag här hemma nu, och igår gick jag till farbror doktorn med lillen för att förhoppningsvis bli lite klokare. Tyvärr visade det sig att han åkt på en rejäl virusinfektion med nästäppa, slemhosta och blåsor både i halsen och på kroppen.

För att skona de andra dagisbarnen så blir det hemmalek denna veckan, något som Amadeus är mindre glad över. Vi gick förbi dagis på väg till lekplatsen nu på förmiddagen, stannade och pratade med fröknarna över staketet, och det var inte svårt att lista ut att lillen gärna hade hoppat över staketet för att leka med de andra barnen.

Jag försöker underhålla honom bäst det går här hemma. Att måla har blivit en favoritsysselsättning. Eftersom jag inte hittat någon målarbok med Musse Pigg, så skriver jag ut färgläggningsbilder från Disney Juniors hemsida, som lillprinsen sedan otroligt fokuserat förskönar på sitt eget lilla sätt. Underbara unge! Det är ju ändå, trots sjukdom, ganska så mysigt att ha honom hemma :)

Kommentarer
Postat av: moster

krya på dig gospojken! det va så kul att ni kom en sväng :)

Postat av: DEC

Blåsor? Hu, låter inte så roligt. Kliar dom?

Vi, faktiskt N, E och jag hade blåsor i munnen (tunga och svalg) för ett par veckor sen. Verkligen obehagligt, men C klarade sig och vi andra hade inget på kroppen.

Stackars liten.

Krya på er och hoppas att ni får några fler mysiga "sitta-inne-och-rita-dagar" när ni nu ändå är hemma, trots sjukdom.

2011-10-25 @ 21:53:59
Postat av: Melanie

dessa sjukdomar. vi har också varit sjuka här hemma, allihopa i nästan 2 veckor. nu är vi friska som tur är. Krya på er!



och vad roligt att måla! moa börjar också bli intresserad av det:)

2011-10-26 @ 12:50:15
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback