Ny merit: kattmorska



Ja, det är sant. Idag har jag och Amadeus "hjälpt till" att förlösa en liten liten kissemiss. Vi var på väg till våra vänner Lena och Robin när jag blev stoppad av en lite halvskum man som panikslaget frågar om jag kan hjälpa honom med hans gravida katt. Utan att riktigt reagera var jag på två röda inne i hans rökpyrda lägenhet där en stor tjock kisse ligger och ylar. Jag föreslog att vi skulle kolla på Internet vad man ska göra, grön som jag är som kattmorska. Självklart hade gubben inget Internet, han menade sig vara datorhatare. Tur då att man numera är utrustad med hela nätet i fickan. På den lilla tid det tog för mig att springa ut till bilen och hämta telefonen hann en liten kisse titta ut, och oj vad söt den var. Kattmamman visade sig sköta det hela galant alldeles själv, hon både mumsade i sig moderkakan och bet av navelsträngen, så vi behövde bara vara åskådare. Därmed kan jag bara konstatera att det håller i sig. Jag och mina märkliga djurincidenter, de verkar aldrig ta slut...

Ps. Det är INTE min hand som syns i bild. Lite snyggare naglar tycker jag mig ha...

Kommentarer
Postat av: D

Åh Tess, urk! Du har då verkligen speciella djurupplevelser du. hur lyckas du vara på "rätt plats i rätt tid" jämt?

2011-05-18 @ 23:11:49
Postat av: Anette

Söt kisse, tur att du var på plats för att ge lite stöd åt kattägaren.

2011-05-22 @ 22:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback