Bullar med inbakad charm


Idag bestämde jag och Amadeus oss för att baka kanelbullar.


Det blev invigning av det fina förklädet som jag köpte på Åhléns när prinsen fortfarande var bebis. Jag minns att jag tänkte att det skulle ta en evighet till han skulle kunna använda det. Med facit i hand gick den evigheten ganska fort.


Att strö kanel verkade vara roligt för det var det enda han ville göra. Och med vilken precision sen!


Bullbak visade sig vara en bra tålamodsövning för mamman som gärna vill ha viss struktur i och omkring bakningen. Men å andra sidan. Vad gör det om kanelen blir doppad i smöret och halva mjölpåsen hamnar på golvet? Jag menar, om hundra år?


Prinsen hann tyvärr inte smaka på bullarna innan det blev dags för nattning. Eller, ja, inte i gräddat tillstånd i alla fall ;)


Fredagsmyset serverat!

Kommentarer
Postat av: Jemima

åh, MYS!

Postat av: D

Så gott! ...och ja, om 100 år?! Den var bra, ska ha det in mind nästa gång "mjölpåsen" åker i golvet här ;)

2011-07-15 @ 22:18:55
Postat av: Rani

Älskar dina bullar, kanske får smaka en på söndag ;)

2011-07-15 @ 23:33:16
Postat av: Nina - Glamourmamman

Vilka mysiga bilder :-)

2011-07-16 @ 19:53:57
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Erika

så mysiga bilder från bullbaket :) kram kram

2011-07-17 @ 14:02:25
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: melissa

åh så underbart söta ni är! mor & son <3

2011-07-17 @ 20:33:36
URL: http://meltexx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback