Uppe i ottan



Klockan halv sju började min lilla väckarklocka ropa mamma från rummet bredvid, så det var bara att gå upp och ta morgon. Husband, som har sin sovmorgon på lördagar, verkar alltid på något sätt lyckas slippa de tidigaste uppvakningarna. Att han vanligtvis kliver upp strax efter nollfyra låter vi vara osagt. Vi är bortskämda med en liten som vanligtvis sover till halv åtta, åtta, vilket gör att dagar som denna alltid känns lite extra gäspiga.

Just nu sitter jag vid köksbordet iklädd mjukisar och Husbands munkis och försöker väcka mig med en kopp kaffe. Kaffe på morgonen brukade vara extremt ovanligt här hemma, jag har alltid tyckt det räckt med en kopp efter lunch, men jag tror minsann jag är på väg att bli en riktig kaffemoster. Och vad gör väl det? Lagliga droger är en gåva från ovan.

Vädret utanför fönstret kallar till en innedag - grått och trist och regn i luften. Kanske ska se till att få upp draperiet till lillens koja, så jag äntligen kan ta lite bilder och visa upp hans rum. Det får bli dagens projekt. Önskar er en finfin lördagsgodisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback