Mellons all timers

Så här i Mellotider så kan en schlagernörd som jag inte låta bli att låta mig bitas totalt av febern, frossa i det enorma mediautbudet på området och vrida på mina favoriter från festivalen på högsta volym här hemma. Tänkte dela med mig av det, enligt mig, bästa i den svenska Mellohistorien. Enjoy!

1. Style - Dover Calais, 1986. Min absoluta nummer ett, som dessvärre inte fanns tillgänglig i originalversion...


2. Lena Ph - Det gör ont, 2004. Lena Ph+Orup=Vinnarkoncept.


3. Linda Bengtzing - Jag ljuger så bra, 2006. Bengtzings tveklöst bästa låt som blir ännu bättre tack vare numrets två klänningbyten.



4. Shirley Clamp - Att älska dig, 2005
. Shirley var bättre förr. Denna låt borde definitivt ha vunnit.


5. Sarah Dawn Finer - Moving On, 2009. Den tveklöst bästa powerballaden i schlagerns historia.


6. Tommy Nilsson - En dag, 1989. Vad säger man? Åttiotalets balladkung med coolaste hårsvallet och en grym låt. Ett bevisat vinnarrecept.



7. Alcazar - Stay the night, 2009.
Älskar kläderna, älskar dansen, älskar låten. Älskar Alcazar.



8. Drömhus - Stjärna på himlen, 1999
. En skön låt i behov av en bättre show...


9. Magnus Uggla - För kung och fosterland, 2007. Vad kan jag säga? Mer Uggla i Mellon!



10. Jan Johansen - Se på mig, 1995.
Hela nittiotalet samlat i en enda låt. Massa nostalgipoäng och ett extra plus för den långa skinnrocken som på denna tid var riktigt het.

Kommentarer
Postat av: Vickan

Proffsig topplista!:) Vilka är på topp i årets mello än så länge?enligt dig? Kram

2011-02-24 @ 11:17:44
Postat av: Jensan

Ahh, vilken nostalgi!! Blir helt varm inombords... :)

2011-02-24 @ 17:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback