Att snubbla på målsnöret



Så kom beskedet.
Ni kanske minns att jag var på arbetsintervju förra veckan. Tyvärr så fick jag idag veta att tjänsten gått till en annan sökande. Det är detta som är bergochdalbanan i jobbsökandet. Att gå från den högsta toppen och bara rasa nedåt på en sekund.

Som jag tidigare berättat så var detta ett jobb som jag tror verkligen skulle passa mig. Marknadsansvarig på organisationen i fråga höll med. Jag fick jättefin feedback av henne, hon berättade att jag gjort ett väldigt gott intryck och att de var imponerade av mig. Av de fem kandidater som fått komma på intervju, stod det till slut mellan mig och en annan. Då denna person hade erfarenhet av arbete inom just denna organisation, så drog h*n det längsta strået. Tyvärr. Kändes jättetungt att få beskedet, men jag försöker fokusera på att jag nu är en erfarenhet rikare, och jag väljer att tro att det finns något ännu bättre bakom hörnet. Dessutom har jag ännu en person som håller ögon och öron öppna åt mig - marknadsansvarig lovade att höra av sig direkt om hon får nys om någon annan öppning för mig.

Jag bestämde mig i alla fall för att ta en dag ledigt från jobbsökandet och istället baka pepparkakor med Amadeus. Nu, efter att ha terapistansat ut ett otal pepparkakshjärtan och tröstätit allt för mycket deg, känns det faktiskt bättre. Det är bara att ladda om och börja klättrandet uppåt i bergochdalbanan igen. Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Jemima

du kommer få nåt ännu bättre!

Postat av: Rebecca/Sugarangel

Tråkigt!

Men det kommer inget ont som inte har något gott med sig!

2011-12-02 @ 18:32:47
URL: http://sugarangel.blogg.se/
Postat av: D

Kan bara tänka mig hur tufft ett sånt besked måste kännas men det finns ngt gör dig! Och som sagt, en erfarenhet rikare och ett steg närmre målet! Kram

2011-12-02 @ 20:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback