Slut på mammaledigheten



Sista dagen på semestern och det regnar ute. Hösten börjar verkligen närma sig. Imorgon är också dagen jag bävat för ända sedan Amadeus föddes. Dagen då mammaledigheten är slut, och han ska skolas in på dagis. Varje gång jag tänker på det, vattnas det i ögonen och kniper till i magen. Separationsångest som heter duga.

Även om beslutet tagits efter noggrant övervägande och på grund av att vi tror detta är det bästa, så kan jag inte låta bli, att gång efter annan ifrågasätta det hela. Kommer han att trivas? Är det för tidigt att lämna bort honom? Sviker jag min egen övertygelse? Men efter några varv i huvudet så blir svaren ändå de samma. Några timmars lek varje vecka tillsammans med jämnåriga kommer att göra honom gott. Jag och han kommer ju fortfarande att ha en massa tid tillsammans, och jag tror det är nyttigt för både mig och honom att lära oss vara ifrån varandra lite grann.

Aldrig hade jag kunna ana styrkan i de band som skulle knytas mellan oss, när lillen för första gången låg på min arm. Nej, det här måste vara det svåraste med föräldraskapet, att släppa taget. Jag får helt enkelt lita på att det beslut vid tagit är det rätta, att separationen blir lite lättare för varje dag, och att Han där uppe vakar över min son när jag själv inte är i närheten.

Kommentarer
Postat av: sis

vilken sjuukt fin bild!

Postat av: smäm

Men åh! Förstår att du får separationsångest. Bra att tänka att han säkert kommer att älska lek och att umgås med andra, men buhuhuuu vad jag kommer ha svårt med den dagen känns det som nu.



Den där bönen, någon har gjort en sång av den. Vet du vem? Någon känd sångerska eller sångare... Kan inte komma på och det irriterar mig.

2011-08-14 @ 22:05:41
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: Erika

Sofia Källgren sjunger den

2011-08-14 @ 23:13:49
Postat av: Trace

Smäm: Celine Dion har gjort den, kan det vara henne du tänker på?

2011-08-14 @ 23:25:12
URL: http://trace.blogg.se/
Postat av: Rani

kram

2011-08-15 @ 00:15:49
Postat av: Anna

Jag vet precis hur du känner men Amadeus kommer att stormtrivas på dagis. Krya på er och lycka till! Kram

2011-08-15 @ 18:09:46
Postat av: Johanna

Jag tyckte också det var jätte jobbigt men du ska se att det kommer gå mycket bättre än du tror. Och känslan när det värker i kroppen av längtan precis när man ska hämta är häftig och glädjen man möts av när man möts igen är helt underbar :)

Ni fixar det, det vet jag!



Kram

2011-08-15 @ 20:17:57
URL: http://formelledesign.blogspot.com
Postat av: Trace

Tack för alla peppande ord och fina kommentarer. Gillar er alla skarpt :)

2011-08-15 @ 20:45:28
URL: http://trace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback