Inskolning: Dag 7 - pussar och skrapsår



Natten till idag fick vi då erfara den ökända inskolningssömnen, dvs störda sömnen. Vid halv fyra började Amadeus ropa på mig inifrån sitt rum, och att jag i vanliga strulnätters ordning skulle lägga mig på en madrass bredvid honom var inget han tänkte acceptera. När jag istället plockade upp honom ur sängen klamrade han sig fast vid mig som en igel, så han fick helt enkelt sova inne hos mig och pappan. Där överföll han mig med pussar och kramar och skulle hålla handen konstant. Till sist somnade han i alla fall. Uppepå mig, med armen runt min hals.

Dagen på förskolan gick sedan i vanlig ordning väldigt bra. Idag var första gången han stannade över lunch, och aptiten hade det tydligen inte varit något fel på. Skönt. Dessvärre lyckades han snubbla ute på asfalten och slå i både näsa och panna, så det var en blåslagen, men som alltid glad liten älskling som fick följa med mamma hem.

Kommentarer
Postat av: smäm

Men snyft! Vad fin han är på bilden. Gör lite ont i hjärtat.

Postat av: D

Men lilla vännen då! Skrapsår! Vilken hjälte som är så glad ändå. Skönt att det verkar gå så bra med inskolningen i alla fall.

2011-08-31 @ 22:28:25
Postat av: Marion Thorneus

Han tankar närhet och kärlek på natten då han inte har möjlighet att göra det på dagen i samma utsträckning. Har läst om det tidigare och har också upplevt samma med mina barn.

Passa på att mysa, snart är de stora och vill inte sova med oss mer.

2011-08-31 @ 23:03:25
URL: http://marionsblogg.blogg.se/
Postat av: vickan

ååå...precis så kände jag också..ont i hjärtat!

2011-09-01 @ 00:15:33
URL: http://vickanholly.blogg.se/
Postat av: Evelina

Åh vad det är känslosamma veckor i och med dagis/förskolestart! Tänkte jag inte på men E ville också komma över till oss däromkring, nu har han sovit hela nätter i sin säng igen så kanske det har vänt nu. Hoppas det gör det hos er också, om det inte redan gjort det :-)



Kramar

2011-09-05 @ 07:32:25
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback