Inskolning: Dag 4 - Ont ont ont



Dag 4 på inskolningen. Första gången jag lämnar Amadeus ensam på dagis. Han vinkade så glatt i fönstret när jag gick, så jag tror det kommer gå jättebra. Ändå fick jag kämpa för att hålla tillbaks tårarna tills jag var utom lillens synhåll.

Och nu sitter jag här, ensam hemma med ett tangentbord vått av tårar. Det gör bara så vansinnigt ont att inte ha honom hos mig, och jag förstår inte hur jag någonsin ska kunna vänja mig. Försöker bita ihop och vara stark när Amadeus är i närheten, men nu brast det totalt. Och jag antar att det måste få komma ut, allt det där onda. För varje tår jag släpper ut, så kanske det går liiite lättare nästa gång. I hope.

Update: När jag kom för att hämta lillen, hade han fullt upp med cyklarna ute på gården, och verkade inte bry sig särskilt om jag var där eller inte. Men när jag sedan bar honom ut till vagnen, gav han mig både två och tre långa varma kramar. Det tolkar jag som att han ändå saknat mig. Lilla gos. ♥

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Nämen oj då, det kan inte kännas roligt :( Jag vet bara hur det känns att lämna min hund på hennes dagis och jag tycker DET är jobbigt...

Men tänk att dagis är roligt ställe, man skaffar sig många kompisar, leker lekar, sjunger, målar och är kreativ =) Tänk så roligt han kommer ha! Och hur mycket han lär sig! Kan vara svårt att försöka tänka positivt när man har så intensiva känslor (jag vet hur det är) men försök =)!

Postat av: D

Söta fina Amadeus! Skönt att han var glad i alla fall när du lämnade honom idag. Han kommer ha det bra och fröknarna brukar ju höra av sig om det inte funkar. Don´t worry Tess, släpp ut tårarna om det lättar på hjärtat och vet att Amadeus alltid kommer vara din hur som helst!

2011-08-25 @ 12:16:17
Postat av: smäm

Men ååh! kramkramkram!

2011-08-25 @ 14:57:51
URL: http://smam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback