Inskolning: Dag 1 - mjukstart



Första dagen avklarad. Eller första timmen, kanske jag ska säga. Det blev nämligen bara en timme idag. Lite lagom mjukstart. Det första vi möttes av i kapprummet var en liten hylla med Amadeus namn. Han hade dessutom blivit tilldelad solen som sin symbol, och bättre kunde det väl inte passa, sån liten solstråle som han är.

När vi först gick in i lekrummet, sprang Amadeus tillbaks ut i tamburen och satte sig på en bänk. Han blev nog lite chockad av alla barn som var där inne. När jag sedan tog honom i handen och följde med in, klängde han sig först fast vid mig en liten stund, men vågade sedan successivt gå lite längre bort från mamma. Det var så roligt att se honom först studera lite på avstånd, och sedan börja interagera så smått med de andra barnen. Efter en stund gick han ensam iväg in till ritrummet och satte sig bredvid Robin, som han känner sedan tidigare. Sen sa det bara vips så var det dags att, under Amadeus protest, gå hem.

Dagens kontenta blir att det här känns bra, riktigt bra.

Kommentarer
Postat av: Eleonore

Så härligt att det gick bra på Amadeus första dag :D Tror du kommer få problem att få hem honom snarare än att få honom till förskolan hihi.

sv: tack snälla du, hoppas du fortsätter kika in hos mig!

Postat av: Johanna

Härligt att höra! Han kommer säkerligen stormtrivas!!



kram

2011-08-23 @ 15:45:34
URL: http://formelledesign.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback