Tycker du om mig fast jag har öron som fladdrar

Antar att fler 80-talister än jag växte upp med en elefantsparbössa från Föreningsbanken hemma i hyllan. Men kommer ni ihåg att elefanten i fråga hette Myntrik? Och kommer ni ihåg kassetten som gavs ut med Myntriks äventyr i djungeln?

Jag hittade det här klippet från min absoluta favoritlåt på Myntrikkassetten. Minns att jag tyckte den var så romantisk. Vet att jag till och med använde den i raggningssyfte en gång. Ringde upp killen jag var kär i och när han svarade spelade jag upp sången i luren. Är man blyg får man vara kreativ ;) Vet inte hur lyckat det var, men håll med om att det är en riktigt söt sång.


Kommentarer
Postat av: smäm

Nop, jag växte upp med sparbanken och trisslotter vid varje födelsedag.

Postat av: D

Nej, detta minns jag verkligen inte alls. Varken elefanten eller sången. Däremot minns jag Handelsbankshunden (sparbössan), men det var en söt sång du!

2010-10-09 @ 15:16:04
Postat av: DT

De känns väldigt bekant.

2010-10-10 @ 18:29:46
Postat av: Anna N

Myntrik!! Underbara Myntrik och Slanta, åå vilken nostalgitripp jag fick! Undrar om den kassetten går att få tag i idag, vi lyssnade hur mycket som helst på den! Och det här var så klart den absolut bästa låten, såå romantisk...

2010-10-11 @ 11:26:24
Postat av: T

Smäm & D: Stackars er som missade denna ljusglimt i en sju-åttaårings tillvaro. Men men, trisslotter och hundar är väl inte helt fel det heller ;)



DT: Ja, om inte annat så är det nog bekant för att jag konstant gick och nynnade på den fina lilla melodin.



Anna N: Hihi, vad roligt att du fick lite flashback. Jag har också undrat om det går att få tag i kassetten. Men sen kom jag på att jag inte har någon kassettbandspelare...

2010-10-11 @ 13:11:35
URL: http://trace.blogg.se/
Postat av: Anna N

Nä just det... det tänkte jag inte på... Jag har för övrigt gått och sjungit på den fantastiska sången sedan ditt inlägg och inser att jag fortfarande KAN texten!

2010-10-14 @ 08:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback