Så kom äntligen värmen till Kaxis...

Fredag igen. Den här veckan har gått i en rasande fart. Jag och lillen har haft fullt upp med besök, simning, öppen förskola och annat. Idag tog vi en välbehövlig hemmadag ute i solen. Mamman plockade fram sina icke existerande gröna fingrar och rensade rabatten medan Amadeus invigde sittdelen till vagnen och tittade på.



Upptäckte till min glädje att vi har både gräslök, persilja och hallon i rabatten. Också rabarber. Massa rabarber. Passade på att plocka in lite för att frysa in. Inte särskilt gott att äta som de är tycker jag, men det är ju perfekt att ha i frysen om man blir sugen på rabarberpaj mitt i vintern.




Lilla Mischa älskar att vara ute så länge någon av oss andra är det. Idag passade hon på att klättra lite i träd, men när Matte gick in, då följde hon med. Vill inte vara ensam ute. En riktig liten fegis är hon, min lilla kissemiss.



Helgen kommer bjuda på mycket relax, jag känner mig lite sliten efter en intensiv vecka. Imorgon ska vi även till IKEA för att bestämma de sista detaljerna till vårt nya kök. Får återkomma mer om detta. Nu tror jag jag ska slänga ihop en rabarberpaj. Blev faktiskt lite sugen. Önskar er en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Mim

Av detta inlägg blev man sååå sugen av att bo i hus på landet! Jag längtar till vårt skåne och vår trädgård:) Du, rabarbersaft är underbart gott - den bästa sommarsaften! Kram kram!

2010-05-21 @ 18:59:31
Postat av: Emilia

Vad roligt med kök! Det jobbar jag med på IKEA. Vilken lucka har ni valt? :)

Postat av: T

Mim: Tänk vad härligt att ni ska få ert alldeles egna hus! Kanske vi får komma och hälsa på i sommar? Tack för tiset med rabarbersaft, ska prova detta om jag får inspiration någon dag:)



Emilia: Det bli Ädel vita luckor. Inte för trendigt men ändå modernt:)

2010-05-24 @ 07:37:55
URL: http://trace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback