Effektiva fredag

Här började dagen som vanligt klockan sju i morse, då Amadeus slog upp sina blå. När vi gick ut ur sovrummet och Mischa inte kom och hälsade som hon brukar, fick jag en lite olustig känsla... Jag ringde till Husband och fick det bekräftat - lilla kissen kom aldrig in igår kväll, utan har varit ute hela natten. Eftersom detta aldrig tidigare hänt och med tanke på att det bara är den senaste veckan som hon börjat få smak på utelivet, så blev Matte riktigt orolig. Jag gick ut en sväng runt huset och ropade, och där, i ett hörn på altanen på framsidan, ligger hon hopkurad, helt blöt och rufsig med massa kvistar i pälsen. Hon jamade ilsket när jag hittade henne och ville först inte gå in, men ljudet av mat i skålen kunde hon inte stå emot. Arg var hon dock hela förmiddagen. Låg mest och tvättade sig om och om igen för att få bort all smuts. Efter ett tag kom hon dock och la sig hos mig så jag antar att jag nu är förlåten:) Får nog ta och införskaffa en kattlucka så liknande händelser kan undvikas i framtiden.

Dagen för övrigt har varit effektiv. Riktigt effektiv. Jag har hunnit städa både över- och undervåningen, spola av plastmattorna utomhus, ringa massa viktiga samtal och tvätta X antal tvättar. Amadeus har varit så snäll och mest suttit och tittat på mamma, gärna bitandes på en leksak. Börjar nästan undra om det är tänder på gång, han har varit så väldigt bitglad de senaste dagarna.

Nåja, Husband kom hem tidigt idag och nu har vi ätit fredagstaco. Det blir en lugn kväll ikväll. Det enda jag ska göra är packa väskan. Imorgon åker nämligen jag och Deus till hans mormor och morfar och blir kvar över natten. Pappan har planer hela dagen, så då passar vi på att göra en liten Boråsutflykt.

Nu ska jag sjunka ner i soffan en stund innan lillen vaknar. Bjuder på en bild på mina två älsklingar ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men Mischa då! Stackars liten, att vara arg hjälper dock inte. Men det är klart det kan vara "traumatiskt" för en annars så välputsad innekatt att få grenar i pälsen. Go for en kattlucka! Härligt att du fått så mycket gjort, man brukar kunna sova gott efter en sån dag. Ha en skön dag i Borås och Tess - kör försiktigt och se upp för rådjuren. lol ;) /Désirée

2010-05-14 @ 19:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback