Firarhelg och ny vecka

Godmorgon. Det är en sådär skönt trött jag som sitter och knackar på tangenterna idag. Helgens aktiviteter har tagit lite på krafterna, men åh vad trevligt vi har haft.

Bröllopet i lördags var så fint, från början till slut, och det kändes så fantastiskt att få bevittna hur en riktigt nära vän tillslut fick sin prins. Det blir sådär extra speciellt när man följt resan från pirrande första förälskelse fram till förlovning och nu giftemål. De lyckliga tu har nu gett sig av till varmare breddgrader och här i Jönkan gråter himlen. Hrm..ja, det regnar alltså.

Själv sitter jag i soffan med en liten grabb som inte alls vill sova längre. Åtminstone på dagtid. Han somnade för en liten stund sedan och sov några minuter, men nu verkar han klarvaken igen. Nåja, jag får väl passa på att gosa med honom lite extra nu när han är vaken så mycket:)

Igår firade vi svenska flaggans dag, och familjens två svenskar var passande klädda i blågult. Under eftermiddagen smaskade vi på sverigebakelser och gick en liten prommis tillsammans med lilla Linnea och hennes föräldrar som var här en sväng. 

Nu är lillprinsen hungrig och jag ska passa på att kolla lite Gilmore girls medan han äter. Bjuder på några bilder från gårdagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback