Att veta eller inte veta

Sitter och försöker tentaplugga och drömmer mig samtidigt bort till fredag em, då tentan är klar. Senaste dagarna har bestått av en enda sak dag ut och dag in - plöjande av vetenskapsteoretiska böcker. Inte den roligaste litteraturen om du frågar mig. Snarare totalförvirrande och mer IQ-tömmande än påfyllande. Hur tentan går imorgon har jag ingen aning om, men jag kan åtminstone stoltsera med att jag tagit mig igenom tidernas sämsta kurslitteratur, och det borde ju hjälpa på traven.

Jag, som ju annars (för det mesta) älskar skolan och plugglivet, börjar känna mig riktigt trött på det hela och längtar tills det är över. Ytterligare en metodkurs samt en C-uppsats återstår, sedan är jag i mål. Håller tummarna för att jag hinner korsa målsnöret innan Pyret tittar ut. Nu ska jag återgå till att fundera över om jag vet hur jag vet om jag vet att jag vet det jag vet? Känn på den...


Kommentarer
Postat av: David T

Du e duktig du jag skulle inte orka helt enkelt.



Sanningsbegreppet känner man väl till lite granna från Gymnasiet och filosofin men de va länge sen:)



Lycka till.

Postat av: D

Hoppas tentan gick bra Tess!

2009-09-18 @ 20:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback