Söt medicin

Husband har varit sjuk ett par dagar, och alla vet ju att lite extra socker kan hjälpa kureringsprocessen. Så, igår kväll bakade jag en get-well-soon-kaka i form av kaloribomben snickers. För att försäkra C-vitaminintaget dekorerade jag med ett par clementinklyftor uppepå. Och tänka sig, idag mår han bättre, älsklingen min!



På efterfrågan kommer receptet här:

1 dl cocos
2 dl sirap
1 dl socker
1 brk jordnötssmör
1 tsk vaniljsocker
Blanda ihop i en kastrull och värm upp
Tillsätt 1 l Cornflakes - rör ihop

Bred ut på långpanna.
Smält blockchoklad och bred ut över smeten.
Låt kallna, skär sedan i bitar.
Enjoy!

Kommentarer
Postat av: smäm

ser grymt goda ut!

Postat av: Miaj

Krya på dig, Vidar!

Ser jättegott ut! Recept? :)

2009-11-16 @ 15:25:06
URL: http://miaj.blogg.se/
Postat av: D

Oj oj oj, så gott det ser ut och låter. Jag skulle gärna slicka av sleven som rört om i den smeten =)

2009-11-16 @ 21:21:54
Postat av: Johan

Låter mckt gott, måste testa : )

2009-11-17 @ 08:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback