Värmande Ergorapido

Tre par strumpor, varav två uppdragna till knäna, ett par tjocka mjukisar, ett linne, två tröjor, en halsduk och en munkjacka. Det är vad jag har på mig. Och jag fryser som en gris. (Fryser verkligen grisar??) Över halva garderobsinnehållet är oanvändbart och jag är såå trött koftor, halsdukar och mössor. Men vad gör man? På jobbet skrattar de åt mig där jag går omkring med långkofta, halsduk och halvvantar hela dagarna. Ständigt med en kopp rykande te i näven. Men det är enda sättet att överleva. Jag fryser. Jämt.

Jag var hos tandläkaren idag. Där var det varmt. När jag halvlåg där med gapande mun började det sticka i både händer och fötter - antar att det var tiningsprocessen som gjorde sig påmind. Lite komiskt att man ska behöva betala 700 spänn för att bli varm. Tycker nog att jag, gratisarbetande som jag är, gjort mig förtjänt av ett extra värmeelement på mitt kontor. Får driva den frågan imorgon.

Något man blir varm av är att dammsuga. Tack vare mina 29 jordsnurr är jag nu ägare av en rosa Electrolux Ergorapido, vilket gör en sådan process betydligt mer angenäm. Alla glada, utom Mischa, som nu har ännu en apparat att frukta. Mischa är varm. Hon har päls. Kanske jag borde skaffa päls. Eller flytta in i ett solarium. Eller dammsuga.

Kommentarer
Postat av: D

Åh, jag vet hur du har det. Det är förfärligt att behöva frysa. Jag klär mig gärna i illa matchande raggsockor hemma på vårt gamla trägolv, men på arbetet eller annan allmän plats lämnar jag dem gärna hemma. Att vara frusen in i benmärgen är ingen behaglig känsla. Jag saknar Afrika särskilt sånna här kalla dagar, men nog skulle en ergo rapido göra även mig lite varmare.



N skrattar åt mig, jag älskar att bada och jag gillar verkligen mitt badkar. Vi har inte kommit till renoveringen av vårt badrum än och vår gamla blandare släpper inte igenom särskilt mycket varmvatten...så därför infinner sig alltid vattenkokaren jämte badkaret när D ska bada. Jag måste liksom spä på med riktigt ångande hett varmvatten. Med ett sånt kanel/vanilj skumbad, som ångar, kliver man definitivt upp ur karet UPPTINAD! /D

2009-02-13 @ 22:57:05
Postat av: Anja

Hej! Haha Åh vad roligt, det värmer att höra att man har en skara trogna läsare ;) Jag trivs verkligen som fisken i vattnet, men känner också igen mig i en del som du skriver i din blogg. Jag har jättekul på praktiken, men känner kanske att jag inte får använda hela min kapacitet. Men jag ser mest det här som ett steg i rätt riktning. Visste inte att du hade blogg. Kul, lite nytt att läsa =) Kram!

Postat av: Jonster

hmmm... jag vet inte om det är en känsfråga, men jag ser att de kvinnliga deltagarna på min utbildning fruser som ... ja, vi kan säga grisar även om det är oklart huruvuda de fryser... Jag vet att minst en sitter med långkallingar innomhus!! Hur faan går det till? Jag sitter i mina vanliga uniformspersedlar som består i långbyxa och kortärmad piket, fryser inte ett skit. Jag blir antagligen avfärdad som mansshauvinistisk, men det bjuder jag på. Ät för bövelen, har man energi i kroppen fryser man inte. ;)

2009-02-18 @ 08:08:13
URL: http://jonsters.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Åh, vad kul att det löste sig på praktiken Tess och att du fått lite mer att bita i nu! Åh, vilken fin dammsugare du fått, rosa och allt såklart;)Saknar dig vännen!

2009-02-19 @ 12:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback