Konstfreak...not

Eftersom min inplanerade upplärning på Scandic blev ombokad så passade jag, Mimmie och Ilona på att besöka den obligatoriska utställningen "Proposals for public art" på Länsmuséet. Och om inte denna kursen redan tidigare klargjort för mig att jag definitivt inte passar in i gruppen för konstfreak så blev jag varse nu. Visst hade konstnären endel intressanta idéer och tänkvärda objekt, men vår slutsats blev att om någon som kallar sig konstnär skapar något så är det konst, om en vanlig dödlig försöker sig på samma sak så skulle dennes kreation säkerligen ratas och ses som allmänt udda. 

Nåja, att gå igenom utställningen tog oss väl en sisådär 10-15 minuter. Att vi sedan satt och drack kaffe utanför i en dryg timme låter jag vara osagt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback