Goodbye, my friends:(


image193

Jepp-GG är slut. Forever, säger de som bestämmer. Såg sista avsnittet för någon vecka sen. Dåligt slut var det också... Förstår inte hur serieskaparna kan göra en så bra serie med ett så dåligt slut?! Enda anledningen jag kan komma på är att man vill bygga upp förväntningar till den film som ryktas vara på G. Optimist som jag är så tror jag på ryktena, och att slutet på filmen kommer vara betydligt mer uppmuntrande än det deprimerande, tårdrypande avsked vi stackars GG-fans fick genomlida när vi tvingades säga hejdå till våra vänner.

Fotnot: För den som vill veta så har jag redan självmant skrivit om slutet och rekonstruerat det hela i mitt huvud med ett lyckligt slut. That was the only way for me to go on with life...

Jag avslutar detta inlägg med en genialisk lösning på problemet med den fullkomligt lavinartade rapporteringen av "bad news", presenterad av Ms Gilmore, herself:

Lorelai: "There's absolutely nothing positive going on anywhere in the world. How could that be?
Lane: "That's why I don't read the paper anymore."
Lorelai: "You will mine. I am starting my own. The Good News Daily - nothing but good news every day. 'No civil war in Canada', big article. 'Cars drive down road without incident', front-page news. 'Puppies', how cute are they?" In-depth exposé. And the subscription is free. How happy is that?"

Kommentarer
Postat av: Louise

Måste hålla med om att slutet var deprimerande. Fast lite lycka ändå. Jaja. Man får väl sammanfatta det hela med att "det var en bra serie". =)

Postat av: timon

Vilken mysig blogg du har! Hoppas det går bra för er i renoveringen! Vår lägenhet är täckt av ett lager byggdamm och i vardagsrummet går det verkligen inte vara så för vår del blir det inget tv-tittande! :( Hoppas ni får en skön helg! Kram!

2007-09-14 @ 10:25:05
URL: http://timonhome.blogg.se
Postat av: Dèsirée

Jag
håller med dig Tess! Hur kunde det sluta så!
jag som trodde att alla (läs: Rory, Logan, Lorelai och Luke) skulle gifta sig och leva lyckliga alla sina dar!?

2007-09-17 @ 09:36:57
URL: http://eliselyckelind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback