Skrivkramp

Jag är en sån där som håller pennan fel när jag skriver. En defekt jag burit med mig hela livet. I mellanstadiet fick jag diverse små gummibitar att sätta på pennan för att avhjälpa problemet. Men inte kan jag hjälpa att mitt lillfinger vill vara i kläm och att there's no such thing som att låta pennan "vila". Det faktum att jag mer och mer sällan skriver för hand har gjort att jag nästan glömt bort den lilla detalj som det var sånt väldigt fokus på under grundskolan. Igår blev jag påmind.

Tentatiden var tre timmar. Frågorna sju. Och svaren vääldigt omfattande och långa. Satt allmänt stressad och skrev konstant utan att lyfta pennan under tre timmar. Ja, mer än de gånger då krampen blev för stor och jag var tvungen att ge lillfingret lite luft. Varför i hela världen kan man inte ha datorer i tentasalarna så man slipper gå därifrån halvt paralyserad. image315

Först in och sist ut ur tentasalen - det är jag det. Nu är det klart och jag kan gå tillbaks till det mer normala livet med regelbundna mattider, riktig motion (mer än gå mellan cafeterian och pluggrummet) och ett strukturerat hem.
Idag ska adventstjärnorna upp! :D

En mysig första advent I wish you all!

Kommentarer
Postat av: Jemima

Hoppas det gick bra på tentan! :)
Hoppas ni också får en bra advent!
Kram

Postat av: Marcus

Skönt att ha tentan avklarad... Stressa av nu så hoppas jag vi ses på juldagen hälsa V.

2007-12-01 @ 15:30:35
Postat av: D

Skönt att det är över och hoppas att det gick bra.
Njut nu av julpyntningen. Jag kokade min första sats knäck i helgen, kom och tänka på din goda omtanke för två jular sen, när du skickade choklad, knäckformar mm till oss i Sudan. En RIKTIG uppmuntran! Kram på dig! / D

2007-12-03 @ 11:46:40
Postat av: Pillan

ja ! tusen sidor haha never in my life ahah

2007-12-03 @ 21:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback