En vän som betyder mycket för mig

Jag är lyckligt lottad. Jag har många vänner som betyder mycket för mig. Vissa har jag känt under längre tid, andra är relativt nya. En riktig vän för mig är någon man kan prata om allt med, eller bara sitta tyst tillsammans med. Någon som lyssnar när det behövs, och ger goda råd där de är på plats. Någon som känner mina brister men tycker om mig ändå. Någon som förstår, och som kan acceptera även utan att förstå. En av mina sådana vänner fyller idag 31, och jag vill med detta uppmärkssamma henne lite extra. Rani, this is for you.


Jag och Rani lärde känna varandra i Uppsala, för snart tio år sedan. Därefter har vi följts åt genom åren, ibland med mer tät kontakt, ibland lite på avstånd. Men vi har alltid hittat tillbaks till varann, och det finns alltid en speciell koppling där. Rani och jag är väldigt lika. Och ibland kan det vara skönt att ha en likasinnad bredvid som förstår och kan hjälpa till att reda ut trasslet i huvudet. Våra stunder tillsammans ger alltid så mycket och samtalen med henne får mig ofta att inse nya saker om mig själv. Att Rani även inspirerat mig till val av utbildning är inte förvånande - vi har ofta suttit och drömt och pratat framtidsplaner, inte minst karriärsmässiga, då vi även här är väldigt lika.



Det sägs att man får färre och färre riktigt nära vänner ju äldre man blir. Jag hoppas att du, vackra människa, ska finnas kvar i mitt liv under lång tid framöver. Tack, gumman för att du finns, och för att du är den du är. Såna som du växer inte på träd. Och grattis igen på din stora dag. Kramen!


Detta är del tolv i min adventskalender som kommer pågå ända fram till julafton. 
Här hittar du listan med alla teman.

Kommentarer
Postat av: Rani

Nejmen, åh Tess..vad rörd jag blir. Så mycket fina ord om oss och vår vänskap. Jag skriver under på att vi har en mycket speciell och fin vänskap och att samtalen oss emellan alltid mynnar ut i en tankeställare på ett bra sätt. Dig släpper jag inte så lätt! Största kramen!

2010-12-13 @ 12:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback