Inskolning: Dag 9 - sömntuta



Idag var första dagen som Amadeus stannade på dagis över middagsluren. Han kunde inte förstå varför Polarn (lilla snutten) skulle packas ner i ryggsäcken i morse, men jag tror han uppskattade att han var med när det var dags för sovstund.

Ska inte sticka under stol med att det kändes lite extra pirrigt för mamman vid lämning. Men det visade sig att jag som vanligt oroat mig i onödan. Prinsen hade nöjt lagt sig ner på sin madrass, tagit Polarn i handen, dragit upp täcket i armhålorna och somnat nästan direkt. När jag kom för att hämta, låg han kvar på madrassen sådär gosigt nyvaken.

Han är helt otrolig, säger fröknarna, och jag kan inte annat än hålla med. En nöjd liten prins som snart är dagispojke på riktigt. Sista inskolningsdagen imorgon.

Kommentarer
Postat av: Melanie - mamma till Moa & gravid med tvåan.

Men va skönt att det går så bra för honom på inskolningen! Då kan mammi andas ut eller hur;)

Postat av: Fotograf Malin Sundin

vad söt :)

2011-09-10 @ 02:24:22
URL: http://malinsundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback